· Ať už se jedná o nácvik maturitní zkoušky či Scio testy jako přijímací řízení do škol.
· Dalším krokem vpřed v modernizaci výuky je využití elektronických testů pro závěrečné hodnocení studentů po stážích.
· Nejen ve školství, ale i uchazeči o řidičské oprávnění skládají zkoušky výhradně v elektronické podobě, čímž se zvyšuje důraz na jejich odborné znalosti a zamezí se případným nežádoucím manipulacím s výsledky testů. Elektronické testy jsou dalším krokem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Noví řidiči tak budou lépe připraveni na řešení praktických dopravních situací. Cvičné testy mohou využívat řidiči, kteří si chtějí oživit a doplnit své znalosti pravidel silničního provozu.
· Také pro zkoušky myslivecké stráže, rybářské stráže a stráže přírody jsou testy v elektronické podobě přímo na počítači.
· V psychodiagnostice se uplatňují elektronické testy inteligence či vyhodnocení struktury osobnosti.
· Existuje řada zajímavých počítačových programů či nástrojů (Blog, Weblog, Wiji, Audacity aj.) Tyto programy přinášejí do vzdělávání nové možnosti a reflektují požadavky studentů i uživatelů.
· Počítačové hry
I přes rizika mají počítačové hry kladný vliv na formování osobnosti. Spousta her má vyloženě pozitivní vliv na formování kognitivních schopností u dětí. I akční hry jsou o neustálém odhadu, rychlosti, promýšlení strategie, čtení manuálů a anglických textů. O úspěchu či neúspěchu hry mohou skupiny dětí debatovat, srovnávají výkon a komunikují.
Strategické hry zaměřené na historii jsou požehnáním pro učitele zeměpisu i dějepisu, i když o nich nechtějí učitelé ani přemýšlet. Pokud však mají zjištěnu kvalitu daných her a berou hry jako pomůcku a doplněk výuky, pak se není čeho bát.
Dosavadní zkušenosti na školách ukazují, že jde-li o násilí a vybíjení agresivity, fungují hry spíše jako ventil než jako inspirace. Nebezpečím se však nestává ve hře samotné, ale vstoupením do virtuálního světa. Řešení je jediné. Nedat závislosti šanci a více se věnovat mezilidským vztahům.