Rubriky
Firmy

Jak nejlépe navazovat kontakt se zákazníky

Každý podnikatel ví, že k tomu, aby se jeho zisky zvyšovaly, potřebuje stále nové a nové zákazníky. Jak je ale získat? V tomto ohledu máme hned několik možností.

 

Tou asi nejběžnější jsou nejrůznější formy propagace. Tím nejkřiklavějším příkladem jsou různé druhy reklamy, od televizní po rozhlasovou, tiskovou až po internetovou. Jejím účelem je vzbudit v potenciálních zákaznících zvědavost a zájem o daný produkt, případně je přesvědčit, že daný výrobek je lepší než ten od konkurence, byť to ani zdaleka nemusí být pravda.

 

kontakt1

 

Ovšem propagace není jen reklama. Sem patří například i rozdávání marketingových předmětů při nejrůznějších akcích či třeba sponzorování nějakého sportovního klubu, atleta či celebrity. Ti pak nosí oděv s logem svého sponzora.

 

Dalším typem může být propagace ve filmech, kdy například hlavní hrdina jezdí určitou značkou auta, pije nápoj určité značky nebo chodí do jedné restaurace. Tento typ propagace by měl působit spíše podvědomě.

 

Poněkud přímějším typem získávání zákazníků jej jejich přímé kontaktování. To používají zejména mobilní operátoři, kteří pomocí nezávislých call center chtějí přetáhnout zákazníky od konkurence.

 

kontakt2

 

Aby to fungovalo, musíme samozřejmě na daného člověka nejprve získat kontakt Kanalizace – instalatéři. Ve výše uvedeném případě se jedná o telefonní čísla, někdy dokonce i se jmény, která se k nim pojí. Jak ale konkurence tato čísla získá?

 

Naprosto jednoduše – prostě je odkoupí buď přímo od konkurenční firmy, nebo od jejího zaměstnance, který je potají vynese. Je totiž fakt, že se rozhodně nejedná o nic levného. I proto se call centra snaží nevyplýtvat jediné číslo a raději volají víckrát.

 

Samozřejmě se můžeme zeptat, zda je toto legální. A odpověď zní, že ano, pokud jedna firma prodá informace druhé. Pokud je tajně vynese zaměstnanec s cílem si vydělat, pak se jedná o porušení firemního tajemství se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

 

Každopádně je to v současné době prakticky jediný způsob, jak získat kontakt na nové klienty. Používají jej nejen operátoři, ale například i banky či pojišťovny. Koneckonců, peníze se vždycky hodí.